fbpx YAMAHA VF250LA (F250CETL) - Четырёхтактный подвесной лодочный мотор GRAND MARINE KIEV


Высокопроизводительный четырёхтактный подвесной лодочный мотор YAMAHA VF250LA (F250CETL)



Четырехтактные подвесные моторы Yamaha VF250 V MAX SHO (сверхвысокая мощность) обеспечивают безудержную мощность, скорость и производительность, чего не могут предложить другие четырехтактные или двухтактные двигатели. Этот гоночный подвесной двигатель был специально разработан для удовлетворения потребностей соревнований по ловле рыбы, катанию на лыжах, гонкам и другим видам активного отдыха на лодках. 4,2-литровый 24-клапанный двигатель с двумя верхними распределительными валами не только чрезвычайно компактен, но и легче другого эквивалентного четырехтактного двигателя, представленного на рынке. Секрет его эффективности — безрукавные цилиндры с никасиловым покрытием, которые значительно снижают общий вес при увеличении мощности двигателя. Если вам нравится скорость, лучшего варианта нет.
ПРОИЗВОДИТЕЛЬНОСТЬ
Максимальная мощность 183.8 кВт (250 л.с.)
Максимальный рабочий диапазон 5000~6000
Холостой ход 750 ± 50 об/мин
Потребление топлива 82.9 л/ч при 5500 об/мин
ДВИГАТЕЛЬ
Тип двигателя Бензиновый, 4-тактний, V6, 60°,
24-клапанный механизм с двумя верхними распределительными валами (DOHC)
с изменяемыми фазами газораспределения (VCT), ременной передачей
Рабочий объем 4169 см³
Диаметр цилиндра и ход поршня 96.0 мм × 96.0 мм
Cтепень сжатия 10.3 :1
Топливная система Электронный впрыск топлива (EFI)
Система смазки Мокрый картер
Емкость масла в двигателе 6.7 л (с заменой фильтра) / 6.4 л (без замены фильтра)
Зажигание TCI
Угол опережения
Свеча зажигания LFR6A-11
Пуск двигателя Электрический стартер
Генератор 50 А (зарядка аккумулятора: 35 А)
Система охлаждения Водяная с термостатом
Система выхлопа Через втулку гребного винта
ПОДВЕСКА / РЕДУКТОР
Рулевое управление Дистанционное / механическое
Угол поворота подвесного мотора 35° от центра, влево и право
Система регулировки наклона (дифферент) и подъема Электрогидравлическая
Количество позиций / режим мелководья Бесступенчатая
Угол наклона подвесного мотора от -4° до +16°
Угол подъёма подвесного мотора 70°
Передачи F-N-R
Передаточное отношение 1.75 (21/12)
Емкость масла в редукторе 1.040 л
Вращение винта По часовой стрелке
Длина дейдвуда L: 493 мм (19.4″)
Полная масса 239,0 кг
ГАРАНТИЯ
Личное использование: 3 года **
Коммерческое использование: 6 месяцев
*   Комплектация может быть изменена производителем без предварительного уведомления.
** 3 года гарантии только при обслуживании (предпродажная подготовка; установка ПЛМ на лодку, если есть дистанционное управление; ТО; консервация) в сервисном центре компании ООО «Германтон» или 2 года гарантии при обслуживании в сервисных центрах YAMAHA.

6Y8 DIGITAL NETWORK GAUGES


Tachometer
• Tacho (rpm)
• Trim
• Hour: total/trip
• Cooling water: temperature/pressure
• Oil: quantity/pressure
• Battery voltage
• Warning
• Immobilizer indication

Combination speedometer & fuel management meter
• Speed
• Fuel level (2 tanks)
Total:
• Consumed fuel
• Fuel economy
• Fuel consumption
• Remaining fuel

6YC DIGITAL NETWORK GAUGES


Full-color 4.3” TFT display with adjustable illumination, low reflection filter and anti-dazzle Night Mode. Dual protocol (6Y8 and 6Y9) capability with easy-operation buttons to select readouts for multiple functions, including warnings, Y-COP activation and boat system control information. Application: All fuel injection outboard models (F30B and up). Supports single and twin engine applications. (Triple not supported).

CL5 TOUCHSCREEN DISPLAY


An all-new, thin Yamaha CL5 touchscreen is small in size but big on information and ability. Its sophisticated, modern design features intuitive operation and matches the latest boat console trends, while its compact size leaves more room on the console for other equipment.

CL7 TOUCHSCREEN DISPLAY


Yamaha’s most exciting and streamlined instrumentation yet, the CL7 allows you to monitor vital boat functions and the performance of up to four outboards on a single screen. With new functionality and software upgrades, CL7 now has Command Link capability, which includes gauge integration, mapping and NMEA 2000™ networking.

MECHANICAL REMOTE CONTROLS 703 SINGLE ENGINE SIDE MOUNT


Designed with broad compatibility in mind, this remote control can be fitted to almost every boat type and is compatible with almost every engine in the Yamaha Outboard range. The 703 delivers all of the basic control functions and open throttle can also be configured in either the push or pull direction. It can be used both at right side or left side configuration.

MECHANICAL REMOTE CONTROLS 6X3 SINGLE ENGINE FLUSH MOUNT


A right-side flush mounted mechanical remote control with integrated lanyard switch. Push action to open throttle. Single key switch panel (without lanyard switch) and 10-pin wire harness supplied separately. It can be used both at right side or left side configuration.

MECHANICAL REMOTE CONTROLS SINGLE 704 TOP MOUNT


Top mount single engine control.
Variation available for the control lever rightside or left side.

GENUINE YAMAHA WATER SEPARATOR/FUEL FILTER


• Separates over 99% of water, the main enemy of your outboard motor.
• Full plastic body ensures that the bowl will not become stuck due to electric corrosion or rust, making filter replacements easy.
• Large capacity type for holding up to 215 cc of water. Regular type has a capacity of 60 cc.
• Highly visible float and see-through bowl allow you to check the water level with just a glance.
• Two large capacity types are available: a 10 μm filter type (4-stroke and 2-stroke HPDI/FI models) or a 25 μm filter type (2-stroke carburetor models). Regular type is available only with a 10 μm filter.

Y-COP (YAMAHA CUSTOMER OUTBOARD PROTECTION)


Y–COP (Yamaha Customer Outboard Protection) is a simple, push-button immobilizer for your engine, so that just like your car, it only starts when you want it to.

V MAX SHO SERIES


Super High Output. High-speed application whth light weight bost on limited condition.
Polished stainless steel finishing.
Right hand rotation only.

INSTRUMENTS 6Y7 ANALOG METER


Premium quality analog instruments made to work in perfect harmony with your Yamaha outboard.

• Speedometer assy
• Tachometer assy
• Water pressure meter assy
• Water temp. assy
• Hour meter assy
• Fuel meter assy
• Trim meter assy
• Voltmeter assy

6Y5 DIGITAL METER


Digital speedometer assy:
• Speed
• Fuel quantity (with fuel warning)
• Trip (distance)
• Clock
• Low battery voltage warning

Digital tachometer assy:
• Tacho (rpm)
• Trim position
• Oil pressure
• Overheat warning
• Hour: total/trip
• Water detector (Depend on model)
• Check engine warning (Depend on model)

Digital fuel meter kit Single:
• Twin engine speedsynchronizer
• Fuel flow
• Fuel consumption
• Fuel economy
• Water separator warning

4,200cc V6 Engine


Featuring plasma-fused, sleeveless cylinders, double overhead camshafts (DOHC) and four valves per cylinder, these 4.2 Litre advanced V6 engines are extremely light, powerful and fuel efficient.

Compact In-Bank Exhaust System


Yamaha’s ongoing weight-saving program has delivered an innovative in-bank exhaust system, with the manifold integrated into the cylinder head. Along with other weight-saving technologies and materials, helps to create a supremely compact and light engine design.

Direct Ignition


The direct ignition system, with plug cap and ignition coil, provides higher reliability and increased performance.

Electronic Throttle Valve


The electronic throttle valve provides sure and more precise valve opening and closing according to each engine temperature and atmospheric condition. This system works in tune with the fuel injection and ignition systems, to deliver incredible response and exceptional fuel economy.

Plasma Fused Cylinders


The plasma fusion process creates a cylinder wall surface that is 60% harder than steel, removing the need for conventional steel cylinder sleeves. The removal of these sleeves significantly reduces weight while increasing capacity in the engine, resulting in an improved power-to-weight performance.

Variable Camshaft Timing


The Variable Camshaft Timing (VCT) advances and retards the camshaft timing according to the engine RPMs. This in combination with the electronically controlled single throttle valve system and long intake manifold boosts low and mid-range torque for optimum acceleration.

Оформление заказа




Оформление заказа







Оформление заказа